Organizacja eventów niesie ze sobą wiele wyzwań. Jednym z nich jest znalezienie odpowiedniego fotografa, który udokumentuje wydarzenia, a także zamknie w kadrach towarzyszące im emocje. Jeśli chcesz stworzyć relację z eventu, koncertu, konferencji bądź innego wydarzenia, rozwiązaniem dla Ciebie okaże się być fotografia eventowa. Czym charakteryzuje się ten szczególny rodzaj fotografii? Fotografia eventowa to nowoczesna odmiana fotografii reportażowej, której zadaniem jest przybliżenie odbiorcy wydarzeń – konferencji, koncertów czy też happeningów. W fotografii eventowej liczy się dobre oko, umiejętność szybkiego reagowania oraz dokumentowania chwili. Fotograf – niczym dobry, ale przede wszystkim niewidzialny duch cały czas musi trzymać rękę na pulsie, aby odbiorca zdjęć odniósł wrażenie, jakby sam był uczestnikiem uwiecznionych zdarzeń. Fotografia eventowa to również doskonałe narzędzie PR-owe, którego odpowiednie wykorzystanie z pewnością przełoży się na wzrost sympatii oraz zaufania do danej marki bądź firmy.

Akademia Pionier Tychy

Fotografia eventowa, Fotografia reportażowa

Ubojnia Nudy

Fotografia eventowa, Fotografia reportażowa

Przygody4x4

Fotografia eventowa, Fotografia reportażowa

Jakie są wyznaczniki fotografii eventowej?

Fotografia eventowa to jedna z najtrudniejszych dziedzin fotografii. Umiejętność wychwycenia odpowiedniej chwili to prawdziwie karkołomne zadanie, któremu sprostają tylko prawdziwi specjaliści. W końcu muszą oni sfotografować wszystko, co może mieć odpowiedni potencjał wizerunkowy, a przy tym nie wprowadzić zamieszania wśród uczestników wydarzenia. Naturalne, spontaniczne ujęcia to coś, czego powinieneś oczekiwać od fotografii eventowej!

Fotografia eventowa - dla kogo?

Sesja reportażowa to doskonały pomysł na uwiecznienie ważnej konferencji, szkolenia, imprezy integracyjnej czy też koncertu! Jej efekty mogą przynieść sukces firmie na długo po zakończeniu wydarzenia. To doskonałe narzędzie promocyjne, które wykorzystasz wszędzie tam, gdzie chciałbyś zadbać o odpowiedni wizerunek swojej marki, a także na długo pozostać w pamięci jej odbiorców oraz potencjalnych klientów. Odpowiednio wykorzystana fotografia eventowa przyniesie Ci korzyści jeszcze na długo po zakończeniu organizowanego wydarzenia!

Wartość marketingowa fotografii eventowej

Chociaż na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że celem fotografii eventowej jest zachowanie atrakcyjnej pamiątki po organizowanych wydarzeniach, głównie pełni ona funkcję marketingową. Jak to możliwe? Dzięki profesjonalnym i przyciągającym zdjęciom z każdego eventu możesz promować swój biznes na długo po zakończeniu organizowanego wydarzenia. Efekty fotografii eventowej wykorzystasz na swojej stronie internetowej, katalogu oraz w mediach społecznościowych. Dzięki temu wspomnienia po minionym evencie na długo zagoszczą w myślach zarówno uczestników oraz współorganizatorów, regularnie przypominając im o tym, że dana współpraca była niezwykle owocna! Fotografie z organizowanego przez Ciebie wydarzenia mogę trafić również na portale branżowe oraz społecznościowe, skutecznie poszerzając Twoje grono odbiorców! Rolą fotografii eventowej jest nie tylko dokumentacja wydarzenie oraz zapewnienie wspomnień, odpowiednio przeprowadzona sesja reportażowa przyniesie wymierne korzyści marketingowe. Każdy event organizowany przez Twoją firmę to doskonała okazja do ukazania entuzjazmu oraz radości jaką daje kontakt z firmą, marką bądź też produktem. Wywołanie pozytywnych emocji to w końcu jeden z głównych celów każdego wydarzenia. Jednocześnie jest ono ważnym elementem każdej strategii marketingowej w sieciach społecznościowych. To właśnie dzięki niej potencjalni klienci oraz odbiorcy zweryfikują autentyczność Twojej marki. Dodatkowo, pozytywne emocje przenoszone przez fotografię eventową oraz reportażową łatwo się udzielają, a co za tym idzie pozwalają na skojarzenie marki z pozytywnymi odczuciami. To korzyść, która może przynieść Twojej firmie wiele dobrego!

Gdzie wykorzystasz efekty sesji eventowej?

  • na stronie internetowej,
  • w katalogu, ulotce, ofercie,
  • w mediach społecznościowych.

Opowiadaj historię, angażuj odbiorców i przyciągaj klientów odpowiednio wykreowanym wizerunkiem swojej marki!

Adam Ziarko